Н яма нужда от статистики и анализи, за да видим очевидното: новите коли стават все по-големи. Дори и компактните модели вече са доста по-едри в сравнение с предишните си поколения. А и пазарът предпочита по-големите модели, както си личи от огромния интерес към SUV-ове.
Темата нужни ли са малки и електрически коли продължава да вълнува бранша. Докато някои марки като Tesla и Lucid не виждат смисъл да правят такива превозни средства, други ги разработват активно.
Трети пък виждат потенциал в тях, но няма да бързат със създаването на подобен модел. Сред тях е и Hyundai.
В интервю за TopGear, главният дизайнер на Hyundai Сангйъп Лий казва, че вижда бъдеще в малките коли. „Според мен те имат бъдеще. Това е моето лично мнение“, коментира Лий.
И допълва: „Защо колите стават все по-големи? Защото клиентът иска повече за парите си. Градовете стават по-големи, а това ги прави и все по-сложни. Затова виждам бъдеще в малката премиум кола, но не в момента. Не знам кога ще дойде това време, но когато дойде, ще я реализираме“, коментира Лий.
Ключовата дума тук е „премиум“. Това означава малка, но все пак луксозна и сравнително скъпа кола.
„Да кажем, че живеете в Лондон или Ню Йорк. Там е много гъсто населено и това създава много проблеми. Трябва ли ни наистина голяма кола, която да показваме на другите? Няма място. Затова не говоря просто за малки коли, но и за микро мобилност и мобилността като цяло. Става дума за това как ще откриеш латентни нужди“, коментира Лий.